9 tips menjadi wanita cantik

_COMPLEX COMMUNITY_{UNIQUE NEWS CENTER at home and abroad}

1) Jadikanlah ghadul bashar (menundukkanpandangan) sebagai celak bagi kedua belah alismata kalian. InsyaALLAH, pandangan visual kalianakan menjadi makin jernih dan bening.

2) Oleskanlah lipstik kejujuran dan kebenaran (alhaq) pada ulasan bibir delima kalian. InsyaALLAH,ukiran senyuman kalian akan bertambah manisdan dihargai sesama.

3) Bedakkanlah raut wajah kalian dengan kosmetikyang berasaskan malu dan keadaban.InsyaALLAH, kesederhanaan lahiriah yang kalianbiaskan itu akan menyejukkan mata yangmemandang.

4) Lumurkanlah sabun istighfar ke sepelusukanggota badan kalian. InsyaALLAH, ia bisamengikis daki kotoran dosa dan kesalahan yangtelah kalian lakukan.

5) Rawatkanlah rambut kalian dengan hijabISLAMI. InsyaALLAH, ia akan menyelimuti azarauljasad sang hawa daripada menjadi mangsakerakusan insan yang terlepas daripada tambatankeimanannya.

6) Sarungkanlah kedua-dua belah tangan kaliandengan gelang sedekah dan jari-jemari kaliandengan cincin ukhuwwah Islamiyyah. InsyaALLAH,kelak kalian akan temui warga Sholihin yangnilaiannya melangkaui segunung emas permata.

7) Alunkanlah kemerduan dan kesyahduan suarakalian dengan tilawatul Quran dan zikrullah.InsyaALLAH, berkat kekhusyukan danpenghayatan, hulwatul Iman akan dikecapi ruhkalian sebagaimana lidah merasakan kemanisanmakanan.

8) Luruskanlah postur tubuh badan kalian denganketulusan dalam menunaikan solat danpengibadatan kepada Yang ESA. InsyaALLAH,takkan DIA persia-siakan keikhtilasan ataukeikhlasan atau keistiqomahan kalian dalammencari keredhoan-NYA.

9) Hembuskanlah nafas taabud wa taqarrub ilaALLAH S.W.T. ke dalam ruh dan sanubari kalian.InsyaALLAH, selama itu takkan kalian rasaiketandusan kasih sayang maupun kegelisahandalam kehidupan.

Semuga bermanfaat bagi kita semua,terutama kepada wanita muslimah,,amin,

Wassalam,,,


Comments